فروشگاه عمده لوازم یدکی یدک بازار

کلیه اجناس فروشگاه خود را از بازرگانی یدک بازار تهیه بفرمایید

فروش فقط به صورت عمده و نقدی ( اسکونتی ) با کسر درصد تخفیف زیر قیمت لیست شرکت ها

اجناس شرکت های ایساکو ، سایپا ، hpc ، MWH ، عظام ،واشر کیک ، سنجش ، دینا پارت ، فرانتک ، هانتر پارت ، تسمه های SHTC ، OPTI و دانگیل

ضمانت اصل بودن و کیفیت کالا

تلفن های تماس دفتر بازار( تماس ازساعت 10 الی 16 ) : 02136611540-02133971584-  02133991407 - -02133953298

http://www.up.farsroid.com/uploads/142791749478841.gif

توافقی صافی بنزین و فیلتر بنزین آلومینیومی پلیمری و فلزی پراید و پژو و زانتی تهران

تاریخ انتشار: بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
  • موقعیت: چراغ برق, تهران, ایران 021

 


برای خرید انواع صافی بنزین با تلفن های 02133991407  و 02133953298   و 02133971584   بازرگانی محمدخانی تماس بگیرید


آموزش تعویض صافی بنزین و فیلتر سوخت انواع خودرو


آموزش تعمییر خودرو


تعویض صافی بنزین  و فیلتر سوخت خودرو


فیلتر بنزین، یک صافی است که در مسیر بنزین قرار گرفته است تا آب، ذرات گرد و غبار و کثیفی را از سوخت بردارد و معموال در بیشتر موتورهای دورنسوز یافت می‌شود.


فیلترهای سوخت نقش واجب و ضروری در موتورهای مدرن امروزی دارند. بنزین یا گازوییلی که از صافی رد نشود ممکن است دارای چندین نوع ماده آلوده‌کننده باشد؛ برای نمونه تراشه‌های رنگ و کثیفی که هنگام پرکردن باک وارد آن شده یا زنگاری که توسط رطوبت در باک فلزی به وجود می‌آید.


 


اگر این مواد قبل از این که سوخت وارد سیستم شود، برداشته نشوند، به دلیل عمل سایشی ذرات بر روی مولفه‌هایی که دقت آن بالا بوده و در سیستم‌های انژکتوری مدرن استفاده می‌شوند موجب پوسیدگی سریع و عدم کارکرد پمپ بنزین و انژکتورها می‌شوند. صافی بنزین عملکرد موتور را نیز بهبود می‌بخشد، چون مواد آلاینده کمتری در سوخت وجود دارد و سبب می‌شود تا بهتر و کارآمدتر مورد استفاده قرار گیرد.


 


صافی سوخت باید در زمان‌های مشخصی تعویض شود که حالت ساده آن ارتباط برقرار نکردن فیلتر با لوله بنزین و تعویض آن با فیلتر جدید است؛ اگرچه بعضی فیلترها طوری طراحی شده اند که می‌توانند چندین بار تمیز شده و دوباره استفاده شوند.


 


اگر فیلتر به طور منظم تعویض نشود ممکن است با مواد آلاینده پر شده و موجب کند شدن جریان سوخترسانی شود که این امر خود سبب کاهش قابل توجه در عملکرد موتور می‌شود.


 


بعضی فیلترها مخصوصا انواعی که در موتورهای دیزلی یافت می‌شوند، مانند ظرف طراحی شده اند که آب در ته آن جمع میشود.


 


این آب می‌تواند با باز کردن یک دریچه در ته ظرف خشک شده و تمام شود تا زمانی که ظرف فقط حاوی گازوییل باشد. بسیاری از فیلترهای سوخت شامل یک حسگر آب هستند که اگر آب به سطح هشدار برسد، به واحد کنترل موتور یا مستقیما از طریق چراغی که روی داشبورد قرار گرفته است به راننده هشدار می‌دهند.


 


آبی که در سوخت وجود دارد برای سیستم سوخترسانی موتور دیزلی مناسب نیست، چون گازوییل برای روانکاری قسمت‌های محرک پیشرانه مورد نیاز است و اگر آب وارد این قسمت‌‌‌ها شود موجب می‌شود تا با سرعت بیشتری داغ شده و پوسیدگی و فرسایش ایجاد کند.


 


این نوع فیلتر نیز ممکن است دارای حسگر باشد که به کاربر در مورد خشک شدن فیلتر هشدار می‌دهد. در نزدیکی فیلتر گازوییل بعضا گرم کن سوخت وجود دارد تا در درجه حرارت پایین از تشکیل واکس پارافین داخل فیلتر و به اصطلاح ماسیدن سوخت گازوییل که چرب است، جلوگیری کند و روان بودن سوخت داخل صافی را تضمین کند.


 


فرض کنید به سمت پایین جاده در حال حرکت هستید، ناگهان یک تریلی 18 چرخ را می‌بینید که وارد جاده شده است، همچنان که به پدال گاز فشار وارد می‌آورید تا قدری جلوتر بروید، احساس می‌کنید خودرو کمی می‌لرزد، اما وقتی به مقصد می‌رسید، همه موارد را فراموش می‌کنید. یک ماه بعد، همین خودرو پشت چراغ قرمز خاموش می‌شود. با این حال سعی میکنید دوباره خودرو را روشن کنید و لکولککنان به خانه بروید، اما این بار مصمم هستید بفهمید که چه اتفاقی افتاده است.


 


فیلتر بنزین چیست ؟ یک صافی است که در مسیر بنزین قرار گرفته است تا آب، ذرات گرد و غبار و کثیفی را از سوخت بردارد و معموال در بیشتر موتورهای دورنسوز یافت می‌شود. 





نکاتی در مورد فیلتر بنزین



1394/9/9 





در بیشتر خودروهای امروزی، حداقل مقداری که برای جلوگیری از صدای کوبش موتور لازم است، بنزین بدون سرب با درجه آرام سوزی یا اکتان 87 است، اما در مورد موتورهایی با نسبت احتراق بیش تر یا موتورهای توربوشارژ و سوپرشارژ، موتور به سوخت با درجه اکتان 91 تا 93 نیاز دارد.


 


صدای تلق تلوق یا همان کوبش، آسیب زیادی به موتور می رساند و زمانی اتفاق می افتد که درجه اکتان سوخت به اندازه کافی بالا نباشد تا بتواند گرما و فشار را کنترل کند. در اتاقک احتراق، به جای این که یک جرقه واحد تشکیل شود، چندین جرقه به صورت هم زمان ایجاد می شود که برخورد آ نها، سبب تولید صدای ریپ زدن موتور شده و پیستون نیز ضربه های چکش مانندی دریافت می کند.


اکتان بنزین


یک روش جلوگیری از کوبش موتور استفاده از سوخت با اکتان بالاتر است. هر قدر درجه اکتان بالاتر باشد، مقاومت موتور در برابر کوبش بیش تر است. اما عدد اکتان بنزین را به دو روش می توان به دست آورد؛ یکی روش عملی یا روش تحقیقی Octane یا RON و دیگری روش تئوری یا روش موتوری، Motor Octane یا. MON تفاوت این دوروش در شرایط و پارامترهای آزمایش روی بنزین مورد نظر است. با توجه به شرایط سخت تر آزمایش در روش MON ، نسبت به روش RON برای بنزین مشابه، عدد به دست آمده از آزمایش به روش RON بیش تر خواهد بود، اما در حالی که مبنا قرار دادن عدد به دست آمده از آزمایش RON به عنوان عدد اکتان به دلایل بالا، چندان صحیح به نظر نمی رسد و حتی راه را برای تقلب شرکت های نفتی و استفاده از افزودنی های ارزان تر باز می گذارد، در اروپا و اکثر کشور ها از جمله کشورمان، عدد RON مبنای مشخص کردن میزان اکتان بنزین است. این در حالی است که در آمریکا با استفاده از فرمول 2/RON+MON و به دست آمدن عدد جدیدی به نام PON یا Pump Octane Number این مشکل را تا حد زیادی حل کرده اند و راه تقلب در این زمینه بسته شده است. 

بنا بر موارد یادشده، به این موضوع توجه داشته باشید که عدد اکتان بنزین در پمپ بنزین های آمریکا همیشه عددی پایین تر از عدد اکتان بنزین مشابه در پمپ های اروپا و سایر نقاط دنیاست؛ به عنوان مثال بنزین با اکتان ۹۱ در پمپ بنزین های ایالات متحده با بنزینی دارای عدد اکتان حدود ۹۵ در اروپا برابری می کند. درجه اکتان بنزین به ترکیب هیدروکربن های سوخت و بقیه مواد افزودنی بستگی دارد. تترا اتیل سرب به مدت طولانی به عنوان ماده افزودنی ضدکوبش برای بهبود اکتان بنزین استفاده می شد و در حقیقت، موثرترین و کم هزینه ترین ماده افزودنی برای بهبود اکتان بود که برای این هدف استفاده می شد. اما سوخت حاوی سرب نمی تواند با خودرویی مجهز به مبدل کاتالیزوری استفاده شود، زیرا سرب، کاتالیزور را خراب می کند. بنابراین، سوخت بدون سرب شامل مواد افزودنی مانند MTBE یا الکل است که اکتان را بهبود می بخشند. امروزه بنزین بدون سرب با اکتان 87 برای موتورهایی با نسبت احتراق 9 به یک کافی است. موتورهایی با نسبت احتراق بیشتر، موتورهای توربوشارژ، پیشرانه های سوپرشارژ و نیز موتور خودروهایی که برای بکسل کردن استفاده می شوند باید از بنزین با درجه مطلوب استفاده کنند. اگر خودروتان نیاز به سوخت اکتان بالاتر یا 91 دارد، از نوع مطلوب آن استفاده کنید. 

اگر بنزین با اکتان بالا برای جلوگیری از کوبش موتور پیدا نمی کنید، می توانید از مواد افزودنی مانند اکتان بوستر برای بهبود درجه آرام سوزی استفاده کنید. این مواد می توانند تا چند درجه، اکتان سوخت را به نسبت تراکم بالا ببرند، اما اگر موتور مشکل اساسی داشته باشد، به قدر کافی نمی تواند صدای دائم کوبش موتور را حذف کند.


فیلتر بنزین


درون باک بنزین صفحه ای است که مانند یک پیش فیلتر عمل می کند تا کثافات و گرد و خاک را از ورود به پمپ بنزین بازدارد. اگر صفحه از شدت کثیفی، گرفته باشد، می تواند تاثیر همان فیلتر سوخت کثیف راداشته باشد. بنابراین، اگر سوخت وارده به موتور بسیار کم است، فیلتر بنزین را تعویض کنید و اگر این کار نیز کمک نکرد، احتمالا علت اصلی، صفحه باک است. آن را تمیز یا تعویض کنید، زیرا در غیر این صورت باک بنزین باید باز شود. 

هنگام کار با باک بنزین، فیلتر بنزین و یا لوله های انتقال سوخت، سیگار نکشید و همه منابع حرارت مانند هیتر برقی، شمعک و غیره را دور نگه دارید.


تعویض فیلتر سوخت


اگر صدای کوبش کم باشد، نیازی به تعویض فیلتر نیست، اما اگر این صدا بیش تر شود، نشان دهنده این است که فیلتر کثیف بوده و باید عوض شود. ضمنا مراقب باشید، زیرا بنزین سمی است، طعم بدی دارد و ممکن است لب ها را که حساس هستند بسوزاند. بنابراین فیلتر را نزدیک دهان تان نگیرید. به جای این کار، تکه ای شیلنگ لاستیکی تمیز به فیلتر وصل کنید و سپس از طریق آن ضربه بزنید تا فیلتر را آزمایش کنید. اگر می خواهید فیلتر بنزین را آزمایش کنید، می توانید آن را برداشته و ببینید آیا هوا به راحتی از آن عبور می کند یا نه اگر در آن فوت کردید و متوجه شدید که هوا به راحتی رد نمی شود، نیاز به تعویض دارد.


مشکلات فیلتر


فیلتر بنزین اگر کاملا گرفته باشد، سبب می شود تا سوخت به کاربراتور یا انژکتور نرسد و موتور در حالت سرد، راحت روشن نشود. البته موتور ممکن است روشن شود، اما سپس از کار بیفتد و دیگر کار نکند. گرچه بعضی فیلترها مجهز به مجرای فنری شکل هستند، اما اگر فیلتر کثیف باشد این فرصت را فراهم می کند تا از آ ن عبور کند. با این که سوخت جریان می یابد، اما کثیفی را به کاربراتور و یا انژکتورها منتقل می کند که به دنبال آن مشکلات عدیده ای را می تواند ایجاد کند. 

در مورد فیلتر بنزینی که تا حد کمی مسدود شده،خودرو با سرعت کم به راحتی حرکت می کند اما در سرعت های بالاتر یا زمانی که خودرو بار بیشتری دارد، کم می آورد.


تعویض فیلتر کاربراتوری


تعویض فیلتر سوخت به صورت دوره ای در کاهش مشکلات رانندگی مربوط به فیلتر و تعمیرات پیش گیرانه بسیار موثر است. اگرچه بیش تر خودروسازان فاصله زمانی مشخصی را برای فیلتر سوخت عنوان نمی کنند یا اگر هم اعلام کنند هر پنج سال یا 80 هزار کیلومتر است، اما اگر در جاده های شنی یا خاکی مسافرت می کنید، این فاصله زمانی به مراتب کم تر می شود. در موتورهای کاربراتوری معمولا فیلتر بنزین در کنار کاربراتور یا در مسیر پمپ بنزین و کاربراتور جاسازی شده است. فیلتر را بیش از حد محکم نکنید. سیم های داخل کاربراتور نسبتا نرم هستند و ممکن است به راحتی پاره شوند. از تمیز بودن و نشتی ندادن فیلتر نیز اطمینان حاصل کنید. 

هنگام تعویض فیلتر داخلی، در نظر داشته باشید که بیش تر فیلترهایی که از فروشگاه می خرید، از هر طرف به دو شیلنگ لاستیکی نو متصل هستند؛ از آن ها استفاده کنید و از مصرف دوباره شیلنگ های قدیمی پرهیز کنید، زیرا شیلنگ های لاستیکی به مرور زمان خراب شده و سبب نشتی می شوند. همچنین، مطمئن شوید که بست های شیلنگ سر جای خود قرار گرفته و محکم هستند. بیش تر فیلترها، فلش یا پیکانی دارند که جهت حرکت سوخت در آن را نشان می دهد. فیلتر را به صورتی نصب کنید که نوک پیکان به سمت موتور نشانه می رود.


فیلترهای انژکتوری


فیلترهای سوخت موتورهای انژکتوری معمولا بزرگ تر هستند و عناصر داخلی آن نسبت به موتورهای کاربراتوری ظریف تر هستند که در نتیجه قیمت آن ها نیز بیش تر است. این فیلتر ممکن است در هر جایی بین باک و انژکتور نصب شده باشد. در بسیاری از خودروها نظیر وانت های بزرگ و مینی ون ها، این فیلتر در زیر خودرو در طول ریل شاسی جاسازی شده است. در بعضی از خودروها، این فیلتر بخشی از مونتاژ پمپ برقی داخل باک بنزین به شمار می رود. 

معمولا موتورهایی با سوخت انژکتوری فشار رسوبی بسیار زیادی در لوله های انتقال سوخت دارند، بنابراین یا از دستورات خودروساز برای کاهش فشار پیروی کنید تا این که فیلتر را بردارید یا یک تکه کهنه ای را دور اتصالات شیلنگ بپیچید و به آرامی آن ها را شل کنید. اگر فیلتر بنزین داخل باک جاسازی شده باشد، احتمالا باید خارج شود.


زمان تعویض فیلتر


تعویض فیلتر سوخت به صورت منظم اقدام مناسبی است. خودرویی که شش یا هفت سال سن دارد، ممکن است مقداری گرد و خاک و کثافات در باک داشته باشد. رطوبت و بخار، زنگار را تشکیل می دهند و هر زمان که بنزین می زنید امکان ورود گرد و خاک به باک وجود دارد. بنابراین بر اساس یک قاعده منظم خطر گرفتگی فیلتر را کاهش دهید. 

بیش تر خودروهای جدید، دوره مشخصی برای تعویض فیلتر سوخت ندارند. اما در مورد هر فیلتری اگر گرد و خاک و کثافات وارد ورودی سوخت شود، امکان مسدود شدن وجود دارد. 

به نظر می رسد بنزین در جایگاه سوخت فیلتر می شود، اما خیلی هم نمی شود به کیفیت تصفیه سوخت در جایگاه ها اعتماد کرد. تعویض فیلتر به صورت دوره ای همانند بیمه ای عمل می کند که خطرات را کاهش می دهد. بالاخره هر فیلتری به پایان عمر مفید خود می رسد و باید جایگزین شود.


 




 



آیا فکر می‌کنید موتور خودروتان کم توان شده است؟ آیا نیروی موتور چهار سیلندر مانند نیروی یک موتور سه سیلندر به نظر می‌رسد؟ اگر این چنین است، حتماً در موتور اشکالی وجود دارد. پیش از این که موتورها کاربراتوری بودند، افت توان موتور بیشتر مربوط می‌شد به گرفتگی فیلتر بنزین ولی سیستم های سوخت رسانی امروزی پیچیده تر هستند و به همان نسبت تشخیص عیب در آن ها نیز دشوارتر است. به همین ترتیب، سیستم ورودی هوا و سیستم اگزوز نیز پیچیده تر شده اند، به خصوص از اواخر دهه هفتاد میلادی که مبدل کاتالیستی نیز به تجهیزات استاندارد خودروها تبدیل شده است. البته، قوانین قدیمی هنوز صدق می‌کنند و هر خودرویی به سوخت نیاز دارد تا بسوزاند و به هوا نیاز دارد تا نفس بکشد. برای این که به علت افت توان موتور پی ببرید، باید صبور باشید، چون تشخیص عیب گاهی زمان بر است و ممکن است مکانیک با یک بار بررسی نتواند آن را تشخیص بدهد. در این مقاله به 5 نشانه آشکار از کاهش توان موتور اشاره خواهیم کرد.


 


فشردن بیش از حد پدال گاز


علایم افت توان موتور


اگر وقتی روی پدال گاز می‌فشارید، موتور نیروی بیشتری تولید نمی‌کند، علت این است که سیستم سوخت رسانی خوب کار نمی‌کند و سوخت لازم جهت شتاب گیری در اختیار موتور قرار نمی‌گیرد. در این صورت باید دنبال این موارد بگردید: انژکتور کثیف، نشتی در لوله های سوخت رسان، فیلتر بنزین کثیف یا پمپ بنزین از کار افتاده. کار انژکتور این است که سوخت را درون سیلندر اسپری می‌کند. سوخت اسپری شده در آن جا متراکم شده و با هوا مخلوط می‌گردد و پس از احتراق نیروی لازم را جهت عقب راندن پیستون تأمین می‌کند. لوله سوخت رسان، یک لوله معمولی و ساده است که سوخت را از باک به موتور می‌رساند. پمپ بنزین، نیروی لازم جهت این انتقال را تأمین می‌کند، کار فیلتر نیز این است که ناخالصی ها را از سوخت حذف کند. اگر ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید، خودتان هم می‌توانید معایب سیستم سوخت را بر طرف کنید، ولی اگر مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد، به تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت. تا قبل از سال 2006، تعویض صافی بنزین کار ساده ای بود، ولی بعد از آن زمان بود که خودروسازان رفته رفته صافی ها را داخل باک قرار دادند. به هر حال، به یاد داشته باشید اگر ایرادهای سیستم سوخت رسانی را سرسری بگیرید، ممکن است دردسرهای بزرگی برایتان درست بشود. اطمینان حاصل کنید که عیب را خوب تشخیص داده اید و ابزارهای لازم جهت برطرف کردن عیوب را در اختیار دارید.


 


خروج دود از اگزوز


علایم افت توان موتور


اگر بنزین ناقص می‌سوزد یا دود زیادی از اگزوز خارج می‌شود، نشان دهنده این است که یا سوخت زیادی وارد موتور می‌شود یا شمع ها خوب جرقه نمی‌زنند، هر دو مورد می‌توانند باعث هدر رفتن نیروی موتور بشوند. ناقص سوختن زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیب بنزین و هوا در اتاقک احتراق به طور کامل آتش نمی‌گیرد و این احتراق در جای دیگری از سیستم روی می‌دهد. اگر نسبت ترکیب سوخت با هوا درست نباشد و یا یک ایراد برقی وجود داشته باشد، ممکن است چنین مشکلی به وجود بیاید. اگر سر شمع ها از روغن، دوده یا سایر مواد پوشیده شده باشد، بنزین ناقص می‌سوزد و دود سیاه از اگزوز خارج می‌شود. این حالت می‌تواند به موتور آسیب برساند، بنابراین در اولین فرصت باید این ایراد را برطرف کنید. خارج شدن دود سیاه از اگزوز می‌تواند نشانه این باشد که بنزین زیادی با هوا ترکیب شده و نسبت ترکیب آن ها به هم خورده است. اگر از موتور بوی بسیار بدی به مشام می‌رسد نباید آن را حرکت بدهید و وقت آن است که آن را تا تعمیرگاه بکسل کنید. از طرفی، چنانچه سوخت ناقص بسوزد و دود سیاه هم از اگزوز خاج نشود، نشانه این است که بنزین کمی با هوا مخلوط شده است.


 


لرزش موتور و بدنه


علایم افت توان موتور


آیا وقتی پشت چراغ قرمز توقف کرده اید و موتور در جا کار می‌کند، لرزش زیادی دارد؟ آیا در اثر افت توان موتور، غربیلک فرمان یا قسمت های دیگر خودرو می‌لرزند؟ اگر این طور است نباید سیلندرها را به خاطر ناقص سوزاندن سوخت مقصر دانست و ممکن است ایرادهای دیگری نیز وجود داشته باشد. از جمله این ایرادها می‌توان به اشکال در شروع حرکت، ضعیف شدن موتور هنگام درجا کار کردن (به ویژه هنگامی که کولر، چراغ ها یا گرمکن شیشه روشن باشد) و مصرف سوخت بالا اشاره کرد. اگر دوده سیستم اگزوز را خفه کرده باشد، ممکن است نتوانید با موفقیت معاینه فنی سالانه را پشت سر بگذارید. معمولاً سه دلیل برای بد کار کردن موتور وجود دارد: جرقه نزدن شمع ها، تراکم بد یا ترکیب نا مناسب بنزین با هوا. اگر شمع ها کثیف شده یا وایر آن ها معیوب شده باشد یا سر دلکو ترک خورده باشد، شمع ها خوب جرقه نمی‌زنند، در این حالت مخلوط بنزین و هوا وارد سیلندر می‌شود ولی پیش از این که احتراق صورت بگیرد از آن جا می‌گریزد و معمولاً از میان واشر سر اگزوز یا واشر سرسیلندری که نشتی داشته باشند خارج می‌شود. اگر مخلوط بنزین و هوا آن قدر رقیق باشد که نتواند آتش بگیرد ممکن است انژکتور کثیف باشد، هوا نشت کند، پمپ بنزین ضعیف باشد، فیلتر بنزین گرفته باشد یا رگلاتور فشار کارش را خوب انجام ندهد. گاهی اوقات نیز ممکن است مخلوط بنزین و هوا بیش از حد غلیظ باشد ولی در این صورت همه سیلندرها تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نه فقط یک سیلندر. استفاده از اسکنر عیب یاب می‌تواند سیلندری که خوب کار نمی‌کند را تشخیص بدهد، ولی این فقط اولین قدم برای عیب یابی و بر طرف کردن آن است.


 


صعود نامناسب


علایم افت توان موتور


آیا خورویتان هنگام بالا رفت از سراشیبی بیش از حد زور می‌زند؟ اغلب این مشکل به گرفتگی فیلتر بنزین مربوط می‌شود. از آن جایی که کار فیلتر، گرفتن مواد زائد از بنزین است، خودش هم به تدریج کثیف می‌شود و پمپ بنزین باید شدیدتر کار کند تا بنزین مورد نیاز موتور را از میان فیلتر عبور بدهد. هنگامی که موتور به سوخت بیشتری نیاز دارد، مانند مواقعی که از سراشیبی تپه بالا می‌روید، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد تا کار به خوبی انجام شود. بهتر است در اولین فرصت فشار بنزین خودرو خودتان را چک کنید. تعویض فیلتر به تنهایی کفایت نمی‌کند، بهتر است ببینید چه چیزی مسیر را مسدود کرده است. ممکن است آلودگی های بنزین در باک رسوب کرده باشند.


 


روشن شدن چراغ های هشدار دهنده


علایم افت توان موتور


بسیاری از مشکلات مربوط به افت توان موتور، ممکن است از طریق روشن شدن چراغ چک نشان داده شوند. بیشتر مشکلاتی که در ارتباط با افت توان تشخیص داده می‌شوند،  ممکن است به مبدل کاتالیستی، سنسور هوا، سنسور گاز O2 یا وایر شمع ها مربوط باشند. علاوه بر مواردی که پیشتر به آن ها اشاره شد، اگر دریچه هوای موتور نیز معیوب باشد، افت موتور کاهش پیدا می‌کند. دریچه PVC بخشی از سیستم کنترل گازهای آلاینده است. وقتی این دریچه باز باشد هوای زیادی وارد موتور می‌شود و وقتی جرم و آلودگی آن را پر کند، موتور خاموش می‌شود. خوشبختانه، تمیز کردن یا تعویض این دریچه کار آسانی است. اگر خودرو شما بعد از سال 1996 تولید شده است، با دیاگ زدن بهتر می‌توان به ایرادها پی برد. با همه این تفاسیر، اگر هیچ کدام از دلایلی که در بالا ذکر شدند دلیا اصلی افت توان موتور شما نیستند، بهتر است مبدل کاتالیستی را بازرسی کنید. با این که مبدل های کاتالیستی معمولاً به گونه ای طراحی می‌شوند که تا پایان عمر خودرو بتوانند کار کنند، ولی گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتند. از کار افتادن مبدل نیز باعث می‌شود گازها خوب از اگزوز خارج نشوند و موتور خاموش بشود.


 


عوامل متعددی می‌تواند برای خودرو مشکلساز باشند، اما احتمالا فیلتر بنزینی که پر شده و گرفته، در بین عوامل دیگر از اهمیت بسزایی برخوردار است.


تلفن : 02133991407
فروش تکی :
Vote
Result 0 votes

Share by email Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

تماس با فروشنده اشتراک

اطلاعات مفید

  • جلوگیری از کلاهبرداری از طریق عمل به صورت محلی و یا پرداخت با پی‌پال
  • هرگز با وسترن یونیون، مانیگرم یا هر روش پرداخت ناشناس پرداخت نکنید
  • از خارج کشور نه خرید کنید و نه بفرشید. از خارج از کشور خود هیچ چک نقدی را قبول نکنید
  • این وب‌سایت در هیچ معامله‌ای درگیر نیست و هیچ پرداخت، ارسال، تضمین معامله، خدمات سپرده و یا حفاظت خریداری و یا گواهی فروشنده را مدیریت نمی‌کند

آگهی های مرتبط

  • بلبرینگ دل آذر
    بلبرینگ دل آذر
    وارد کنندگان - تهران (تهران) - شهریور ۷, ۱۳۹۵ توافقی

    شرکت بازرگانی بلبرینگ دل آذر واردات و پخش انواع بلبرینگ چرخ و گیربکس هیوندایی،کیا،تویوتا،مرسدس بنز،بی ام دبلیو،پژو،سیتروئن ،پراید و تمامی موتورسیکلت های سری جی پی و تریل http://dbearing.ir http://delazar-bearing.com http://shop.delazar-bearing.com پا...

  • لوازم یدکی نیسان
    لوازم یدکی نیسان
    وارد کنندگان - تهران (تهران) - شهریور ۶, ۱۳۹۵ توافقی

    پخش عمده لوازم یدکی نیسان دیزل و نیسان انژکتور و کاربراتوز و  دوگانه سوز . نماینده انحصاری دکتر موتور (Dr.Motor ) فروش عمده کلیه قطعات موتوری و سیستم سوخت رسانی گروه خودرو زامیاد تلفن 33932432-021   و  33936341-021 تهران- خ اکباتا...

  • لنت های ترمز سرامیکی رویال کانادا
    لنت های ترمز سرامیکی رویال کانادا
    وارد کنندگان - تهران (تهران) - شهریور ۱, ۱۳۹۵ رایگان

       قدرت ترمز گیری بالا - کمترین تاثیر  برروی دیسک ترمز - کمترین میزان گرد و غبار و طول عمر بالا - رانندگی ایمن و مطمئن و دارای یک سال ضمانت - دارای استاندارد های جهانی ایزو تی اس 16949ساخته شده در کانادا لنت های ترمز. انواع خودرو های د...

دیدگاه‌ها

    (دیدگاه خود را بنویسید (پیام‌های هرزنامه‌ و توهین‌آمیز حذف خواهند شد

    خرید و فروش انواع لوازم یدکی خودرو های ایرانی و خارجی

    آدرس فروشگاه : چراغ برق ، خیابان امیر کبیر ، پاساژ برزگ کاشانی شماره 467

    مسئولیت آگهی ها و محتوای آنها با شخص آگهی دهنده می باشد، فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است

     

    خرید

    طراحی قالب توسط ایران اوسکلاس

    اخبار خودرو ، آموزش تعمییر خودرو ، چراغ برق ، تعمیرکارهای خودرو

    تبلیغات

    پرشیا پلاس - HA (کالباس خانگی)

    لوازم یدکی هیوندای لوازم یدکی کیا